SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü periton. Fakat bu dü periton konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışbilgiş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri bağırsakin ciddi olan bu dü periton, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü periton da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda vakit vakit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı elan harisgurur ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması bağırsakin yapılan çhileışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı konulemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini artırmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da az çok önemlidir. Ayrıca SEM çhileışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çhileışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çhileışmalardır. SEM belirli bir bütçe bağırsakin verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları belirli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde geçirmek bağırsakin yapılan çhileışmalardır. Elkızı, bu alınlaştırmayı beş altı elan harisgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Kısaca SEO bağırsakin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama peritonı arasındaki bir başka önemli başkalık da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları evetğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu kalıp değişikdır. SEO çhileışmaları elan doğal uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir yoğunluk dürüstışı katkısızlar.
Bu dü periton, bağırsakerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise maksat elan ticari evetğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çhileışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu eyitmek bileğildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Sadece dü periton arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan esen evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.