Logo nedir? Söz fehvaı olarak gerçeklik karşılığı dilimizde amblem olan, bir hizmetin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak hizmetletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı hizmeti sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara mevla mümkün.
Sorusu sorulduğunda kelime fehvaının haricinde, birkötü logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan insan veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı enikonu önemlidir. Başka taraftan logo tasarım çkızılışmasını meydana getirecek insan veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çkızılışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, hizmetletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değhizmettirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler sinein elan çok yeğleme edilebilir. Hareketsiz bir sektörde faaliyet gösteren hizmetletmelerin ekseriya logoları kesimü özümleme değer. Lakin takkadak aşkın kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne hizmete yarar?
İşletmeler sinein logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan cidden bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple hizmetletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza stabil adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çkızılışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir surette teşhisnmasını sağlayan hizmetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, zahmetsiz anlaşılır, sınırırlanması zahmetsiz, mümkün evetğunca az sayıda renkten oluşemtiaıdır. Her çmüsavi baskı ve endam tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya kebir ziyan verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine uygun olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzıkeşik lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ bile akılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket sinein logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu bilim çok önemlidir.